Get ready for a new Boondockers Welcome Site! Read more here.

BernardH

Age: 55-65

Member since January 2021

Wishing to help - Je veux aider

Host

Active Guest

Do you know or have you hosted this user?

Français plus bas dans le texte
Our kids have left the nest, we live in a semi-rural setting, and are willing to share one of our driveway to happy travellers.
I am retired, and enjoy photography, some astronomy, reading and taking off with my truck and camper, destination unknown and off-grid (and if possible no cell service).
My better half still works (she does not have that much more to go), she enjoys helping out people, "her" MIRA dogs, cooking and taking off in the camper.
We are both fluent in french and english.
****
Nos enfants on quitté le nid, nous habitons dans un milieu semi-rural et, nous désirons partager une de nos entrées à de joyeux voyageurs.
Je suis à la retraite et j'ai du plaisir avec la photographie, un peu d'astronomie, la lecture et surtout disparaître avec ma caravane portée, destination inconnue et si possible sans service cellulaire.
Sophie n'est pas encore à la retraite, (Il ne reste plus grand temps), elle aime beaucoup aider les gens, "ses" chiens MIRA, la cuisine et des départs avec la CP.

Skills & Expertise to Share

Enjoy astronomy and photography. Versed in mechanical work. Although RV mechanics are still a novelty.
J'aime la photographie et l'astronomie. Je suis qualifié comme apprenti-mécanicien, toutefois la mécanique de VR est limitée.

BernardH's Pets

English found after French text
1 Minette, que nous avons obtenu d'une fondation qui stérilise des chats errants. L'hiver, elle apprécie les feux de foyer. Avec l'arrivée du printemps elle retourne explorer son large territoire et nous visite pour ses repas (même si elle en a chassé un). Elle revient habituellement en novembre ou quand il pleut. Nos voising l'aiment bien car elle chasse les couleuvres et les souris.
Nous sommes famille d'accueil pour la Fondation MIRA, en d'autres mots, nous recommençons à chaque année, année et demi avec un petit chiot. Mais nous avons aussi une belle Labernoise. NOus essayons de l'emmener en camping, mais c'est un projet en développement.
1 cat, salvaged as a kitten from a foundation that locates and sterilizes stray cats. In winter she is a house cat.
In spring, she likes to roam her large territory. She visits for her meals (when she did not hunt for one herself) and returns home when it pours or sometimes in November. A few neighbours really like her, since she hunts mice and snakes.
We are a host family for the MIRA foundation (service dogs), in other words, we start with a puppy every year, year and a half. However we have one full time dog, we try to take her along camping, but it is a work in progress.

Favorite Boondocking Locations

Préfère lieux isolés, petites communautés. Je ne suis vraiment pas du type "stationnement de Walmart" bien que cela peut toujours s'avérer utile.
Prefers isolated spots, small communities. I am not the "Walmart parking lot type" although it will probably serve me someday.

BernardH's Hometown

We live in Sainte-Sophie, about 50 km north of Montreal. Our house is located on a quiet cul-de-sac. It is a town of roughly 16000 that has groceries, gas and diesel, and some offerings when it comes to restaurants. St-Jérôme which is the next city to the west has the full offering when it come to shopping and restaurants. There is a sani-dump located at the town office of Sainte-Sophie about 8km away. Nous habitons à Sainte-Sophie, environ 50km au nord de Montréal. Notre maison est située sur un cul-de-sac et c'est plutôt tranquille. La municipalité a une population d'environ 15000, et nous y trouvons, épicerie, essence et quelques restaurants. Saint-Jérôme, la ville voisine possède une offre complète de magasins et restaurants. La municipalité offre une station sanitaire pour les VR, elle est située à l'hotel de ville environ à 8km.

BernardH's Guest Details

BernardH's Rig

Rig Type: Truck Camper

25 feet long

2011 GMC Sierra 2500HD white in colour, old but reliable. 2018 Northern Lite 9.6 Queen Classic Series (former Canadream rental unit)

BernardH's Travel Preferences

• Travels with pets

BernardH Has 1 Host Location

Quiet, yet near city! - Tranquille mais proche de la ville!

Sainte-Sophie, QC, CA
See Details

BernardH's References (1)

References from Guests (1)

Denis and Nathalie

July 2021

Great Host and Good Location! / Super hôte et bon emplacement!

We had the pleasure to be the first to stay with this host! At our arrival, our host was waiting outside to greet us and to indicate where to park. Once settled, we had a nice chat with him about our travels and boondocking. Also, our host is an amateur astronomer and we had the opportunity to talk with him about astronomy and astrophotography! Finally, our host kindly let us visit his well equipped 4-season RV. Furthermore, we had a peaceful night on this property located on a very quiet street. We warmly recommend this host and hope to have the chance to return at his place in the future!

Nous avons eu le plaisir d’être les premiers à séjourner chez cet hôte! À notre arrivée, notre hôte nous attendait à l’extérieur pour nous accueillir et nous indiquer où nous stationner. Une fois installés, nous avons eu une agréable conversation avec lui et avons parlé de voyages et de «boondocking». De plus, notre hôte est un astronome amateur et nous avons eu l’occasion de parler d’astronomie et d’astrophotographie avec lui! Enfin, notre hôte a eu la gentillesse de nous laisser visiter son VR 4 saisons très bien équipé. Par ailleurs, nous avons passé une nuit reposante sur cette propriété située sur une rue très tranquille. Nous recommandons chaleureusement cet hôte et espérons avoir la chance de retourner chez-lui dans le futur!